Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2011

12 ΒΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ

  Οι θεωρητικές γνώσεις σε ένα θέμα είναι σίγουρα επικουρικές αφού για να αντιμετωπίσεις ένα πρόβλημα πρέπει να γνωρίζεις κάποια βασικά σημεία του. Τι γίνεται όμως επί του πρακτέου? Όταν το στρες σας κατακλύζει και ξαφνικά όλα τα συμπτώματα υπάρχουν σε σας και όχι σε μια σελίδα βιβλίου? Κατ αρχάς πρέπει να κάνετε την διάκριση μέσα σας και να γνωρίζετε πως το άγχος σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αποτελέσει κινητήρια δύναμη ή ακόμη και προστατευτικό μηχανισμό σε περιστατικά κινδύνου. Όταν όμως το στρες ξεφεύγει από τα φυσιολογικά όρια υπάρχει δηλαδή σε καθημερινή βάση, δημιουργεί σωματικά προβλήματα, εκνευρισμό, επιθετικότητα και ψυχική φθορά τότε υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι αντιμετώπισης του. Παρακάτω σας προτείνω έναν άμεσο και πρακτικό τρόπο....!!  
  1. Καθίστε σε ένα μέρος που σας ηρεμεί και δεν σας δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα έχοντας μαζί σας μια λευκή σελίδα και ένα μολύβι.
  2. Πάρτε 10 εισπνοές- εκπνοές, όχι όμως πολύ βαθιές μόνο μέχρι εκεί που νιώθετε καλά
  3. Προσδιορίστε και σημειώστε επακριβώς αυτό που σας απασχολεί με μεγάλα γράμματα χωρίς να χάνεστε στο λαβύρινθο των σκέψεων σας.
  4. Προσπαθήστε να το δείτε αντικειμενικά και σκεφτείτε αν ακούγατε το ίδιο πρόβλημα από έναν φίλο, αν θα του δίνατε την ίδια βαρύτητα.
  5. Σκεφτείτε πιθανές λύσεις του προβλήματος από τις πιο απλές μέχρι εκείνες που θεωρείτε  δύσκολες.
  6. Γράψτε τα υπέρ και τα κατά κάθε λύσης.
  7. Διαλέξτε εκείνη με τα περισσότερα υπέρ.
  8. Εφαρμόστε την λύση έγκαιρα και χωρίς να χρησιμοποιείτε δικαιολογίες για αναβολή.
  9. Η εύρεση λύσεων και η εφαρμογή τους σας δείχνουν πως το πρόβλημα δεν είναι ανίκητο απλά χρειάζεται ψυχραιμία και υπομονή για να το αντιμετωπίσετε.
  10. Προσπάθηστε να δειτε αντικειμενικά αυτό που σας απασχολεί και έχοντας το καταγεγραμμένο μπροστά σας, αντιμετωπίστε το ως εξωτερικός παρατηρητής. Σίγουρα τώρα θα θέλετε να το γράψετε με μικρότερα γράμματα γιατί τελικά τίποτα δεν είναι τόσο σημαντικό όσο η  ψυχική σας υγεία.
  11. Αξιολόγηστε το αποτέλεσμα και αν δεν τα έχετε καταφέρει όσο θα θέλατε, προσπαθήστε ξανά ώστε να διαλέξετε την λύση που θα σας προσφέρει την ψυχική ηρεμία που χρειάζεστε.
  12. Πείτε ένα ΜΠΡΑΒΟ στον εαυτό σας που μπήκε σε αυτή την διαδικασία,  χαλαρώστε όλο σας το σώμα και προσπάθηστε ξανά αύριο πιο Αισιόδοξα και Δυναμικά!!!!!!!

Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2011

ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΕΣ

   Η ψυχική υγεία ορίζεται ως η αναζήτηση της ισορροπίας σε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης ζωής όπως τη διανοητική, την πνευματική, τη συναισθηματική και τη σωματική. Ουσιαστικά είναι η ικανότητα των ανθρώπων να απολαμβάνουν τη ζωή και να αντιμετωπίζουν τις καθημερινές της προσκλήσεις. Κάτι τέτοιο προϋποθέτει όμως τη λήψη αποφάσεων, προκειμένου να προσαρμόσουν τη συμπεριφορά τους σε δύσκολες συνθήκες και να τις αντιμετωπίσουν επιτυχώς.
  Το στρες μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιδρούν και αντιμετωπίζουν τις καταστάσεις, δυσκολεύοντας σημαντικά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων τους στην καθημερινή ζωή. Η λέξη στρες προέρχεται από τον αγγλικό όρο stress και στα ελληνικά θα μπορούσε να αποδοθεί ως "ψυχοκοινωνική πίεση". Είναι η αντίδραση του ατόμου σε εξωγενείς και ενδογενείς καταστάσεις. Οι εξωγενείς αφορούν στο εξωτερικό περιβάλλον το οποίο περικλείει την οικογένεια, τις σχέσεις , τις σπουδές, την εργασία, τον κοινωνικό περίγυρο και τις οικονομικές συνθήκες. Ενώ οι ενδογενείς  αναφέρονται στον ίδιο μας τον εαυτό, στην πίεση δηλαδή που προέρχεται από τις επιθυμίες μας, τις σκέψεις, τα όνειρα, τις προσδοκίες, τον εγωισμό, τις ανάγκες και τα θέλω μας.
 Το στρες χαρακτηρίζεται από μια σειρά συμπτωμάτων συναισθηματικών-συμπεριφορικών όπως η χαμηλή αυτοεκτίμηση, η απελπισία, ο φόβος, η λύπη, ο εκνευρισμός, η αγωνία, η σύγχυση, η επιθετικότητα, η αναποφασιστικότητα καθώς και  σωματικών όπως η ζάλη, η εφίδρωση, ο εμετός, η καρδιακή δυσφορία και η απώλεια του ελέγχου της κύστης ή του εντέρου.  
  Οι συνέπειες του στρες μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρά προβλήματα τόσο οργανικά όσο και ψυχολογικά δηλαδή σε ημικρανίες,  έλκη , δερματοπάθειες, διαταραχές ύπνου/διατροφής,  αφύσικη κόπωση,  σεξουαλικές δυσλειτουργίες,  κρίσεις πανικού, φοβίες,  κατάθλιψη, κοινωνική απομόνωση,  κατάχρηση ηρεμιστικών , χρόνιους πόνους σε διάφορα σημεία κ.α. 

Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το φθινόπωρο του 2011 μας βρήκε δυστυχώς πιο προβληματισμένους και πιο αγχωμένους από ποτέ. Κάθε μέρα ευελπιστούμε πως θα ακούσουμε μια ευχάριστη είδηση που θα αλλάξει την κατάσταση της χώρας μας και κατ επέκταση την καθημερινότητα μας αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Οι συνέπειες της ψυχοπιεστικής κατάστασης που βιώνουμε είναι το στρες, οι κρίσεις πανικού και η κατάθλιψη. Παρ όλο όμως που οι εποχές είναι δύσκολες ο καθένας από εμάς πρέπει να επιδείξει δύναμη ψυχής και να θωρακίσει τον εαυτό του ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει δυναμικά και αισιόδοξα σε όσα συμβαίνουν. Αυτός είναι και ο σκοπός  του συγκεκριμένου Blog να αναλύσει θέματα που επηρεάζουν την ψυχοσύνθεση μας και να προτείνει  πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης τους ώστε να χαμογελάσουμε ξανά αυθόρμητα και δυνατά...!!!!!!